ציפורניים מזויפות

(או כמו שרוב האנשים שלא מוכרים לענף מכנים אותן: "איכסה!")


קישורים: מהן הציפורניים? איך מכינים? איך מורידים? קניית ציפורניים בארץ

מה הסיפור שלהן? למה זה טוב? אם זה טוב אז איך באמת עושים את זה? איך מורידים אותם? וקניית Fake Nails בארץ

בדף הבא תמצאו את התשובות לשאלות שלא רציתם לשאול...

כתב: איל בנין

 


מהן הציפורניים? מה הסיפור שלהן? למה זה טוב?

כמו כל בנאדם נורמלי שרואה פריסטיילרים בפעם הראשונה, גם אני השתאיתי למראה הפלסטיקים הלבנבנים/צבעוניים למיניהם שבצבצו להם מקצות אצבעותיהם של השחקנים (העדפתי לא לשאול...).

בפעם הראשונה שהחזקתי צלחת אמיתית ביד שיחקתי כבר שנה, היה לי ידע כלשהו בצלוחיות, בכל אופן, איפה היינו, ציפורניים, כן, למה זה טוב?!
נחזור לתחילת דרכי כשחקן: ידעתי לסובב צלחת (מה שנקרא Paddidle) והרגשתי ממש טוב עם זה (הצלחתי אפילו לסובב בדרך הזאת צלחת הפוכה!)


וככה זה Paddidle

אבל הקשר שלי לציפורני הגועל האלו התחיל ביום שקניתי את צלחת ה- Discraft הראשונה שלי. זה היה ביום רגיל, הייתי מעט חולה, קפצתי לכניסה של עתלית ושם פגשתי בפעם הראשונה בחיי את דורי, שהחזיק בידו 5 צלחות עבורי ועבור חברי העתליתים.

 


רגע היסטורי- איל מקבל צלחות

לאחר תיעוד האירוע המרגש דורי אמר: "הבטחתי לך הדגמה של פריסטייל אז אני חייב לך..." הוא החזיק את הצלחת בצורה מוכרת לי וזרק אותה במהירות סיבוב מסחררת (תרתי משמע), בעוד אני נדהם ממהירות הסיבוב הצלחת נוחתת לה בעדינות על הציפורן (הציפורן!) של דורי וממשיכה את סיבובה המטורף במקום זה. ההדגמה המשיכה ונוכחתי לדעת שאין לי שום מושג על פריסטייל והתחלתי להשלים את הפער כבר באותו הערב דרך שיטוט באתרים מרחבי כל העולם והורדת סרטונים של גדולי השחקנים.


ההדגמה המסחררת רק התחילה


ושוב: עניין הציפורניים – מי שראה אי פעם קטע פריסטייל בסיסי הבחין במה שאני ראיתי באותו היום, תרגיל פריסטייל בסיסי ביותר שנקרא Nail Delay (נייל דיליי), כלומר, השהיית הצלחת על הציפורן.
אז למה בעצם צריך את כל הסיבוך הזה עם הדבק והכל, ועוד מילא סיבוך, זה ממש מבחיל כל העניין!

הסיפור הוא פשוט מאוד: ציפורניים מזויפות לא רק מפחיתות את החיכוך (הן מלוטשות בצורה שתוסבר בהמשך) אלא גם נותנות מעין הארכה לציפורן הטבעית (במיוחד לבחורים כמוני, שנוהגים למחזר את הציפורניים שלהם דרך מערכת העיכול) ובעצם מאפשרות לשחקן לבצע תרגילים ותנועות שפשוט "אי אפשר בלי הציפורניים", ברצינות...

מאותו היום המדובר, שבו ראיתי Nail Delay בפעם הראשונה התחלתי לעבוד בעצמי על הנושא, תוך כדי שבירת חפצים בחדר שלי, פגיעה בגוף שלי ושל אחרים (ג'ינג'י, אני מצטער...) אך לבסוף הצלחתי, לאחר התמדה של אימון ב"הוצאת ספין" (נושא שגם עליו ידובר בהמשך) ו"החזקת הדיליי".
עברו מספר חודשים ולמדתי Nail Delay גם ביד השניה וכבר יכולתי להקפיץ את הצלחת מציפורן יד שמאל לציפורן יד ימין מבלי "להרוג את הספין (הסיבוב שהתאמנתי עליו כל כך הרבה)".

אורון מדביק ציפורניים

יום אחד, במהלך סשן רגיל לחלוטין, ביקשתי מדורי סט ציפורניים שיהיה שלי (הגיע הזמן), כמובן שאיש הפריסטייל נענה לבקשתי ומיד קיבלתי את הפלסטיקים המג'ייפים האלה עם שפופרת דבק Super Glue אני מוכרח לציין שבתחילה לא האמנתי שאני מכניס את עצמי לזה ("איך לעזעזאל אני אמור להוריד את הדבק הזה אחר כך?!") אך ככל שהתרגלתי, הציפורניים הפכו לחלק בלתי נפרד ממני ומהמשחק שלי.

רק לידע כללי, מתוך כלל אלופי העולם בפריסטייל כיום, ניתן למנות על ציפורני יד אחת את מספר השחקנים שלא משתמשים בציפורניים מזויפות, למשל לארי אימפריאלי הוא אחד מהם והמשחק שלו בנוי כולו על Tip-ים, Brush-ים ו- Roll-ים.

אבל ציפורניים מתאימות רק לשחקנים מנוסים שיודעים המון דברים גם בלי ציפורן. אם תשימו ציפורן מוקדם מידי זה יהרוס לכם את המשחק.

פתאום הבנתי שכל ה"ידע" שהיה לי בהחזקת ספין הוא רק אחוזון קטנצ'יק ממגוון האפשרויות, התחלתי לנסות להזיז ולהטות את האצבע בזמן הדיליי וכך הבנתי איך הצלחת מגיבה בצורות שונות, נוכחתי לדעת שאין סוף לאפשרויות (וזה רק עם הציפורניים, תחשבו כמה דברים אפשר לעשות עם צלחת ושאר הגוף).
אם השתכנעתם ואתם באמת רוצים לדעת עוד על הציפורניים, אין שום בעיה, בקרוב יגיעו הסברים על מאיפה משיגים ציפורניים, איזה סוגים יש, איך מכינים אותם, טיפים ועוד...
בינתיים, אני אמשיך לנסות להבין מה קורה אם אני נוגע בחלק הזה של הצלחת.... הו! היא מתהפכת... הבנתי עוד משהו...
 
 

אם זה טוב אז איך באמת עושים את זה?

איך בעצם משיגים את הציפורניים האלו ומה עושים איתן ברגע שיש לכם אותן ברשותכם?

הדרך הנפוצה יותר היא שימוש בשפופרת החיצונית של דבק בשם "קרייזי גלו" (Krazy Glue)

האמת היא שאין חובה לעבוד דווקא עם "קרייזי גלו", הסיבה שהרבה שחקנים עושים את זה היא מכיוון שזה פלסטיק די חלק ויש לשפופרת עקמומיות שמתאימה לציפורן. אם יש לכם פלסטיק אחר שמתאים לציפורניים שלכם לכו על זה. כל הרעיון הוא ליצור משטח אחיד עם מינימום חיכוך שיתלבש טוב על הציפורן האמיתית שלכם.

אלטרנטיבות:

הרבה אנשים שואלים למה לא לקנות ציפורניים מלאכותיות של נשים ולהדביק? הסיבה לא לעשות את זה היא העובי של הציפורניים האלה. בדר"כ הן מאוד דקות וגמישות וזה לא מתאים לפריסטייל. ניתן להדביק שתיים או שלוש במכה (אחת על השניה).

  • בניית ציפורניים מאקריל: אופציה די טובה. ניתן לבקש בניה חזקה והרבה שחקנים עושים את זה (פול קני בונה ציפורניים על כל האצבעות וככה הוא תמיד מוכן למשחק). הבעיה כאן שזה טיפה יקר ואתם לא יכולים להיפטר מזה אחרי המשחק. אם כבר תעשו גם ציורים של FLOWI.
  • בניית ציפורניים מחומר של סתימות: נשמע מוזר אבל הרבה שחקנים בעיקר באיטליה קונים שני חומרים (נוזל ואבקה) ומערבבים אותם יחדיו ליצירת תרכובת שמתקשה בסופו של דבר ומקבלת את הצורה הרצויה. אותם חומרים נמצאים בשימוש אצל רופאי שיניים כאשר הם עושים לכם את הסתימות בפה.
  • קניית ציפורניים ייעודיות לפריסטייל: יש היום בעולם שניים או שלושה מקומות שמוכרים ציפורניים לשחקנים. המחירים יכולים להגיע עד 3 יורו לציפורן. הציפורניים המוכנות עשויות אקריל וצריך להזמין אותן במיוחד עבורכם (פרטים נוספים לגבי קניית ציפורניים בארץ בהמשך).
     

 

לאחר שהשגתם שפופרת KG אתם צריכים שיהיו ברשותכם מספר כלים: סכין יפנית, פלייר מסוג כלשהו או מספריים טובים, קוצץ ציפורניים, פצירה, נייר זכוכית דבק מגע (סופר גלו) ומעט נייר דבק (עדיף מהסוג שנמצא בערכת עזרה ראשונה, כזה שנדבק טוב לעור).
הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להסיר את המדבקה שמקיפה את המיכל ולהוציא ממנו את הדבק.
אחר כך אתם צריכים בעזרת סכין יפנית לחתוך את החלק של ההברגה של המכסהולהמשיך (בעדינות!!!) לחרוץ (אפשר עם מספריים) את הפלסטיק הלבן שנותר בידיכם לכל אורכו (שחקנים מסוימים מחלקים את המיכל לחצי, אחרים לשלושה חלקים.
אני אישית חותך אותו לארבעה רבעים בצורת + וכך בעצם אני יכול, אם החיתוך נעשה נכון, לקבל ממיכל אחד 20 ציפורניים). לאחר החריצה, צריך להפריד את החלקים שחתכתם,
הכי פשוט זה לפתוח את מה שקיבלתם בצורה של פרח (בעזרת לחיצת הקצוות החוצה וכלפי מטה). עכשיו מגיע קטע מעט קריטי: לוקחים מספריים חדים וחזקים (יש שחקנים שמשתמשים בפליירים למיניהם), או שממשיכים עם הסכין היפנית, וחותכים את הרצועות הפתוחות למלבנים (כמו שאמרתי קודם – המצב האידיאלי הוא חמישה מלבנים לכל רצועה = 20 ציפורניים).
אם עקבתם כראוי אחרי כל השלבים, אמורים להיות לכם ביד פחות או יותר 20 מלבנים שווים, מעט עקמומיים. עכשיו מגיע החלק הקשה באמת: עיצוב הציפורן.
לא מעט פעמים שמעתי את התגובות: "לך לסלון של ציפורניים, יעשו לך בנייה, ישימו לך לק וכו'..."
אז זהו, שלא. אני אישית אוהב להכין את הציפורניים שלי בגלל כל הטקסיות שכרוכה בזה: אין כמו התחושה של צלחת שמסתובבת במהירות אדירה בדיוק מושלם על ציפורן שזה עתה הכנת והיא מודבקת לה בדיוק במקום ובצורה הנכונים.
 
לוקחים את קוצץ הציפורניים ומתחילים (בעדינות!!! כל ציפורן היא נכס סנטימנטלי) לתת צורה לציפורן: בהתחלה חותכים את הפינות בגסות יחסית, אחר כך מתחילים לעגל אותן ולבסוף, בצידה האחורי של הציפורן, זה שקרוב לבשר, חותכים את שתי הפינות בזווית (זה כדי לאפשר תיקונים של ההדבקה מאוחר יותר).
ישנם שחקנים שיוצרים צורה של V.
יש אפילו שעושים צורה של שן. היתרון בצורה הזו היא שאפשר להוסיף דבק בחלל שנוצר וכך לחזק את האחיזה עם הציפורן האמתית. למרות שאנחנו משתמשים בסופר גלו הציפורניים יכולות לעוף מכל מכה קטנה ושזה קורה זה ממש הורס את ה- FLOW של המשחק.
שלב אחרון לפני ההדבקה: הופכים את הציפורן על גבה ובעזרת הקצה של הפצירה או בעדינות עם הסכין היפנית חורצים בציפורן רשת של חריצים (לתוכם אמור להיכנס חלק מהדבק וכך בעצם להחזיק יותר טוב את הציפורן המזויפת דבוקה לציפורן האמיתית).
כמה ציפורניים לעשות? זאת שאלה טובה. כאן התפתחו תיאוריות מענייניות והדבר היפה הוא שבכל מקום בעולם יש סטנדרט אחר (לפני שנתחיל קצת תזכורת על שמות האצבעות ביד: אגודל, אצבע, אמה, קמיצה וזרת). לדוגמא: האיטלקים מדביקים 5 ציפורניים על יד ימין ושתיים על יד שמאל (אצבע, אמה). השימוש ב- 5 הציפורניים בא ליידי ביטוי כאשר עושים את ה- The Claw (צריך לקרוא את זה בקול מפחיד...), תרגיל בו הצלחת מסתובבת הפוך על כל האצבעות. שחקנים כמו טומי לייטנר משתמשים רק בציפורן אחת, על האצבע של כל יד, וגורסים שהשימוש המרכזי של האמה הוא ל- Tip-ים ולכן לא כדאי לשים עליה גם ציפורן. סוג נוסף של סגנון הדבקה כולל גם את האגודל שעוזרת בהרבה בתרגילים של הפיכת הצלחת.
 
בארץ דוגלים בשתי שיטות עיקריות. הראשונה (בשימוש אצל דורי יניב) זהה לזו של טומי לייטנר, כלומר ציפורן אחת על האצבע בכל יד. השניה היא הדבקה של שתי ציפורניים בכל יד (אצבע, אמה). ככל שיהיו לכם יותר ציפורניים ככה החיכוך יפחת אבל לא צריך להגזים...
ההדבקה: ישנן המון שיטות הדבקה שונות ומשונות לציפורניים. אנחנו נזכיר את השיטה הפופולרית ביותר. מניחים טיפה (ממש טיפה) של דבק במרכז הציפורן (האמיתית). הטיפה אמורה לכסות כשני שליש מהציפורן
.
על הטיפה מניחים בעדינות מרובה את הציפורן שעמלתם עליה כל כך הרבה זמן ומסדרים אותה בדיוק במקום הנכון. ו...לוחצים... בלי רחמים... ללחוץ ולהחזיק את הציפורן במקום. צריך להישאר במצב הזה לפחות חצי דקה (המלצה חמה על דקה שלמה).
אה רגע, פרט חשוב! תיזהרו עם הדבק! אם יש לכם דבק איכותי וטוב האצבעות שלכם יכולות להיתקע במצב מאוד לא נעים.. שוב: עדינות היא המפתח.
מזל טוב: יש לכם ציפורן מזויפת על האצבע.
גימורים הכרחיים: זוכרים את חיתוך שתי הפינות האחוריות של הציפורן שעשיתם קודם? עכשיו זה הזמן למלא אותן בדבק ובנוסף, מומלץ גם להוסיף שכבת מגן (חיזוקית של הדס) משני צדי הציפורן המזויפת, על הציפורן שלכם...
וכאן הפצירה נכנסת לתמונה: כמו שכל בחורה יודעת, גם הפריסטיילרים צריכים ללמוד להשתמש בכלי הזה... קדימה, לעבודה: לשייף לשייף ועוד לשייף עד שהציפורן חלקה ונעימה.
עכשיו נותר רק להעביר את נייר הזכוכית לליטוש סופי וזהו!
 
המהדרין נוהגים ללפף מעט נייר דבק מסביב לאצבע או פשוט להניח חתיכת נייר דבק בחיבור של הציפורן עם הבשר, המנהג המוזר הזה מתבצע כדי להבטיח שלא תהפכו לשם ברשימת מאבדי הציפורניים העולמית (לעתים קורה, עקב הדבקה לא טובה או משחק פרוע, שציפורן עפה, לכן רואים לפעמים שחקנים סוקרים את האדמה ביסודיות שכזו... עצה שלי - מעט נייר דבק וזה לא ייקרה לכם).

מישהו שאל איך מורידים?

אופסי...
אחרי המון שאלות הבנתי שחסר חלק בכתבה. האמת שרציתי לראות מה יקרה לכולם אחרי שהם מדביקים ולא יודעים איך להוריד.

זה נשמע מפחיד שהולכים להדביק משהו לעצמכם עם סופר גלו אבל זה לא כל כך נורא אם עושים את זה ומורידים כמו שצריך. תמיד ששואלים אותי: "איך אתה מוריד את זה אחרי זה?" יש לי שתי תשובות פשוטות: "פשוט תולש" או "אני מחכה לתפיסת Scarecrow חזקה שבה אני אפספס את הצלחת בשני מילימטר והיא תיתפס לי בדיוק בציפורן".

סתם סתם, הסיפור באמת פשוט, אם איכשהו ומשום מה נמאס לכם לשחק (מה?!?!) ואתם רוצים להוריד את הציפורניים שכה עמלתם על הכנתן, אני אחשוף בפניכם כמה דרכים מאוד פשוטות:
 


עוד דרך יצירתית: לקבל פיצוץ בציפורן מצלחת גולף

הדבר הכי חשוב להבין הוא שלוקח זמן לציפורן שלכם להתרגל לנושא ההדבקה וכמה שתעשו את זה יותר האחיזה תהיה טובה יותר והשיחרור קל יותר (נשמע מוזר אבל ככה זה).
העיקרון הראשון בהורדת ציפורן הוא שתמיד נשאף שכל הדבק ירד ביחד איתה ולא ישארו שאריות מיותרות על הציפורן האמיתית שלנו.

בשביל לעשות את זה צריך לקלף את הציפורן מהצד. כלומר לבוא עם האגודל ולהפעיל לחץ באחד מצידי הציפורן. בשלב זה אתם אמורים להרגיש שהציפורן מתנתקת ואז בעדינות לקלף אותה תוך הקפדה על הורדת שכבת הדבק.
 

בעיות!!! כפי שנאמר בפיסקה הקודמת "אמורים". כן כן, יש מקרים בהם עשיתם עבודת הדבקה אדירה ופשוט אי אפשר להוציא את הציפורן (וגם אין מי שיזרוק לכם ל- Scarecrow). להלן שתי דרכי חירום:
  • הראשונה - בעזרת הקצה השפיצי של הפצירה (במידה ואתם משתמשים בפצירה בעלת קצה שכזה) "חופרים" בעדינות מתחת לדבק על גבי הציפורן שלכם ובהדרגה, תוך כדי המשך הפעולה משני הצדדים, הציפורן המזויפת תתנתק מהאצבע.
  • השניה - בעזרת השיניים (כן, השיניים) לוחצים משני צידי הציפורן בעדינות (הציפורן המזויפת אמורה לנוח בין השיניים שלכם כשהיא פונה לאחד הצדדים) עד שמגיעים לשלב שבו ההדבקה רופפת מעט וניתן בפשטות "לקלף" את הציפורן המזוייפת מהיד.
הערות חשובות:
תמיד תאכסנו את הציפורניים בבטחה בכלי אכסון מתאים (קופסא של סרט צילום עובדת נהדר). ככל שמשתמשים באותה הציפורן, כך היא צוברת שכבות של דבק משימושים קודמים, שחקנים רבים נותנים לשכבות אלו להיווצר על מנת להאריך ולהגביה אפילו יותר את ציפורניהם המקוריות, אפשר לנקוט בשיטה זו, אך ישנם אותם השחקנים שלאחר כל שימוש בציפורן מורידים את שכבת הדבק האחרונה ועל ידי כך משיבים את הציפורן המזויפת פחות או יותר למצבה המקורי והנקי.

כל שחקן מתרגל לשיטה אחרת...

ניתן לקנות ציפורניים מוכנות גם בארץ, הן במחיר סמלי מאוד וזה יחסוך לכם הרבה זמן בשיוף לטובת זמן משחק...

קדימה! למה אתם מחכים?!

לשחק!!!

בהמשך אסביר על טכניקות ללמידת ה- Nail Delay ודברים שאפשר לעשות איתו אחרי שכבר שולטים בו...

מקווים שזה יעזור לכם ושלא נשמע על עלייה בסטטיסטיקת הדבוקים שמגיעים לחדר מיון בבתי החולים....

איל (וטיפה דורי).

ואם ממש נתקעתם עם ציפורן לכמה ימים, הנה משהו שיגרום לכם לצחוק.