השומר הצעיר - מעיפים צלחות בטירוף


אנו שמחים להציג את "הליגה השמו"צניקית" - קבוצה חדשה בעלייה... למי שלא יודע- "שמו"צניק" זה שומר צעיר, "הליגה" זה סתם ככה.

כתב: זיו עמרם
איש הקשר בחולון:
אלעד קליינר


קישורים: הקדמה, מעללי השמוצניקים: הדרכות

 

הקדמה  
אור מאדים של שקיעה עוטף רחבה חולונית מרוצפת ומבריקה. צלחת לבנה יוצאת מהתיק ומתחילה לקבל את הגוון הסגול ברגע שהיא מרגישה את השמש... מתעופפת לה... נושקת לקרקע ועולה שוב אל על לעבר אלעד קליינר, הלא הוא "הוגה רעיון הקמת הקבוצה", יוצאת מידו ושוב מרחפת, הפעם לעבר גיל וולפסון, משם לזיו עמרם, וממנו לשירן גולדברג, וליובל דביר, לגל עמרם, לירון חדד, יוני בן בשט, אור דנמרק, והרשימה עוד ארוכה ומתארכת מדי שבוע.


 

ועכשיו מספיק עם השטויות, קצת באופן ענייני:

בחולון מזה חודשיים משחקת קבוצה חדשה, חסרת שם, המכונה בפי העם "השמו"צניקים מחולון", בפינו "הליגה". אנחנו חבר'ה מתנועת השומר הצעיר בחולון, שהחליטו שכדאי לשחק פריסבי באופן קבוע וטוב.

הקבוצה כרגע לא ברמה גבוהה ביותר אבל היא במגמת השתפרות מתמדת. בכל מקרה, אם שחקן הוא טוב יותר או טוב פחות זה לא ימנע ממנו לשחק. הקבוצה משחקת בעיקר פריסטייל, אבל לפעמים גם קצת אולטימייט.

אנחנו נפגשים כל יום שישי למשחק בשעות אחר הצהריים (אנחנו נפגשים מדי יום, אבל לא למשחק...) הקבוצה משחקת ברחבה שצמודה ל"מדיטק" בחולון. המקום הוא מקום מאוד מרכזי בגלל שהוא ממוקם מול הקניון וליד מסלול הליכה. בעקבות מרכזיותו הרבה אנשים רואים אותנו והדבר עוזר לנו לפרסם קצת את התנועה שלנו (אנשים באים ורואים משחק פריסבי מגניב שמשוחק ע"י חבר'ה עם חולצות שמאחורה יש את הסמל של השומר הצעיר...) הדבר הזה היה שיקול גדול בהקמת הקבוצה.

 

יש לנו המון ללמוד משחקנים טובים ולכן אלה יתקבלו בברכה. בכלל כל מי שרוצה לבוא לשחק יתקבל בברכה.

כמו כן, אנחנו רוצים להשוויץ ולציין כי בתנועה שלנו משחקים הרבה פריסבי וזה אחד המשחקים האהובים. בכל סמינר או טיול תנועתי תראו מעגלים של שמו"צניקים שזורקים אחד לשני.

הסיפור אצל החברה זורם בדם. בכל סמינר, טיול, בהפסקת ביה"ס, תמיד שיש זמן - יש צלחת באוויר.. כך שהספורט מתפשט בכל התנועה ... אין שמוצניק אחד בארץ שעוד לא יודע על מה מדובר ... טוב אולי אחד יש אבל לא יותר מעשר

אנשי השומר הצעיר הפוקדים את המגרש – מדריכים, חניכים בוגרים, י' , יא' , יב', שנת שירות (יג') , בוגרים (החברה מהצבא) מאיזור חולון והסביבה

 

אז זהו... ומקווים שנתראה על המגרש. או כמו שאומרים אצלנו:
ח-ז-ק ו-א-מ-ץ !!!!
בברכה, "הליגה" מחולון (השם הזמני וכנראה גם הפרמננטי)
הדרכות  
היה זה יום נעים. נכנסנו למכונית באיחור אופנתי של שעה ורבע, שעה וחצי, ונסענו לכיוון גבעת חביבה, מעוז הסמינרים של השומר הצעיר (גבעת חביבה קצת רחוק ,אבל אחלה דשא). אך הפעם לא באנו בכדי לעבור סמינר, אלא בכדי להעביר סדנא של פריזבי לי"גמלים בתנועה !! [הערת העורך: גם לי אין מוזג מה זה י"גמל, אבל זה לא קשור לבדואים]

עשינו סדנא לחבר'ה שעושים שנת שירות בקיבוצי השומר הצעיר (כ - 80 בכל הארץ), והיינו בסביבות ה-50 ומשהו חבר'ה ו 7 מדריכים מהליגה שלנו.
התחלקנו למספר מעגלים ולימדנו זריקות ותפיסות בסיסיות ואז התחלנו לשחק אולטימייט!
 

כמובן שבשלב מסוים עשינו משחק של חברי הליגה נגד קבוצה של הי"גמלים, והם כיסחו לנו את הצורה, כי יש ביניהם אחלה אתלטים, ואנחנו... אנחנו היינו קצת עייפים... וזה די מכריע כשמשחקים אולטימייט... ככה שזה היה קצת לא נעים, אבל בכל זאת היה ממש כיף, וחבר'ה התלהבו! והמטרה העיקרית עוד לפנינו – אותם י"גמלים יתחילו לשחק בקנים (סניפים) שלהם ברחבי הארץ וככה זה יתפשט בכל התנועה!!!
פעם אחרת עשינו סדנא לקבוצה של 30 איש אצלנו במדיטק בחולון, שוב על אותו עיקרון של מעגלים ואז אולטימייט והיה אדיר, וראו תוצאות כבר ביום למחרת ששיחקנו שוב עם הקבוצה, והיה שיפור ניכר!

אז המהפכה אמנם בחיתוליה, אבל היא מתפשטת מיד ליד, ומתחת לרגל, ומאחורי הגב, ובקרוב היא תתפוס את כל התנועה!!! אתם עוד תראו!!

חיזקו ואימצו
יאללה ביי,
גיל ושאר חברי הליגה!