הצלחת המופלאה


מידי פעם אנחנו מקבלים דברים מעניינים לאתר שלנו. הנה סיפורו המופלא של יונתן מוטלו שקיבל שיעורים מבית הספר והחליט לכתוב סיפור על פריסבי.

קישורים: דיון-איך הפריסבי שינה את חיינו

היה זה יום בהיר, על חוף הים בהרצליה.
החוף היה מלא וגדוש באנשים מכל הגילאים . בחוף היו מבוגרים שישבו על הכיסאות ושתו קפה. ילדים שיחקו בחול ובנו ארמונות וסירות קטנות. אחרים חפרו בורות וצפו למים שיגיעו וימלאו אותם . בים היו גולשים רבים שעשו פעלולים.

מבין כל הילדים בלט ילד אחד שנראה שונה במראהו ושמו היה עמית. הוא היה ילד צנום כבן 10. לבושו היה בלוי. מראהו היה עצוב ועיניו הגדולות והכחולות היו מלאות בדמעות. מבטו היה נעוץ בפינה מסוימת על שפת הים. שם, על הרחבה, שחקה קבוצה של נערים ונערות עם מבוגרים בצלחות מעופפות ומשונות. מדי שבוע נהג עמית לרדת אל החוף ולהביט בצלחות הצבעוניות. נפשו יצאה אליהן ... כמה היה רוצה עמית לרכוש לו צלחת ולהשתתף כמוהם במשחק. הוא ידע שאם תהיה לו צלחת יוכל להתקדם במקצוע הנלמד הנקרא פריסבי. רק לשחק היה יכול מפני שהמדריך, דורי, מוכן היה להשאיל לו צלחת בכל פעם. אבל חלומו הגדול היה לשחק בתחרויות ולנצח בגדול!

לאחר שראה את המתחרים גמלה ההחלטה בליבו: "אני ארוויח מספיק כסף וארכוש לי צלחת יפהפייה שכתוב עליה FLOW, אני עם הצלחת הזאת מישראל אנצח בעולם". חשב עמית כיצד לבצע את המשימה שלו . עלה בראשו רעיון יצירתי, איסוף בקבוקים ופחיות והחזרתם לסופר. עמית החל לבצע בהתלהבות את משימתו ולאחר כחודשיים אסף די כסף כדי לרכוש לו צלחת.

כשעמית נכנס לדירת משפחתו הוא ראה את אמו יושבת ובוכה.
עמית ניגש אליה ושאל: "אמא מדוע את בוכה? מה קרה ?" אמו ענתה בבכי חנוק: "עמית בני, קשה לי לומר לך את הסיבה ...." עמית מיד הבין שיש בעיה ואמא זקוקה לכסף בשביל לקנות מצרכים לשבת. הוא אמר לאמו: "אמא אל תדאגי יש לי בקופתי די כסף לתת לך. כשהיה לך קל יותר תחזירי לי." אמא חיבקה אותו בחום ואמרה: "תודה לך בני , אני מברכת אותך שתצליח בחיים, תמיד, מגיע לך."

לעמית נותרו רק 5 שקלים ובהם לא יכול היה להגשים את חלומו. הוא שמח על העזרה לאמו והיה קצת עצוב ששוב נדחה הדבר עליו חלם. לאחר הארוחה בערב שבת יצא עמית וישב על הספסל ליד ביתו, לפתע ...ראה צלחת מעופפת עפה בשמים והיא נחתה ליד רגליו. "מה זה צריך להיות ". מהיכן הגיעה הצלחת? " המחשבות האלה חלפו בראשו והוא היה נרגש מאוד.

עמית קרא בקול : "יש , יש ,יש , איזה נס". למחרת , בשבת , הוא ירד אל החוף גאה ושמח . הוא סיפר את הסיפור המופלא לכל "חבורת הפריסבי" ומאז כולם קראו לו עמית בעל הנס .

לאחר 3 שנים עמית הפך לשחקן מצטיין ומתחרה גם בטורנירים בינלאומיים . הוא נסע לרימיני באיטליה, לשבדיה, לארה"ב ותמיד חזר עם מדליות שהביאו כבוד רב למשפחתו ולענף הפריסבי בארץ. עמית התמיד בספורט בכל שנותיו וגם בשרותו בצבאי. כשסיים את שרותו הצבאי החליט להמשיך בדרכו ועשה חייל בכל העולם. הוא חזר עם גביעים ופרסים כספיים ועזר לכל הסובבים אותו וכמובן, בראש ובראשונה, למשפחתו.

בשבת אחת כשהגיע להתאמן בחוף הים בהרצליה (שם התחיל את דרכו) ראה חבורת ילדים עצובים נועצים מביטים בקבוצתו. זה הזכיר לו את היום הרחוק ההוא...
ללא מילים ניגש עמית אליהם, כשבידו 6 צלחות פריסבי צבעוניות. הוא חילק אותן ביניהם ואמר להם: "אל תדאגו כל חלום אפשר להגשים, רק לא לוותר ."


מאת :יונתן מוטלו
כיתה : ה’2
בית ספר : נוף ים

רוצים להגיב ולספר איך הפריסבי שינה את החיים שלכם גם - הנה דיון מעניין בפורום שלנו.

www.flickr.com
www.frisbee.co.il's photos עוד תמונות פריסבי