אליפות העולם בפריסטייל 2004

המשלחת הישראלית לאליפות העולם בפריסטייל יצאה מהארץ בהרכב יפה וחזרה עם המון כבוד... יומנם של שבעת האמיצים

קישורים: דיון בפורום, FPA, סיפור: עדי, לוסטי, תמונות: תמונות, עוד תמונות 1, עוד תמונות 2 ווידאו: אוריאל ולוסטי במוקדמות

יומן המסע של עדי
בנוסף לשחקנים - הילה, עמית פלד, אוריאל ולוסטי שנסעו להשתתף בתחרות ה-FPA באיטליה הצטרפו ל"משלחת" גם 3 מלווים. טל, שליוותה את לוסטי וכבר הייתה באירוע דומה בעבר. דור, שליווה את אוריאל ואני. אני ודור שחקנים חדשים, הגענו לתחרות ללא ציפיות מיוחדות, לא ידענו כיצד תתנהל התחרות ולא הכרנו את השחקנים (אפילו לא בשמות), בסה"כ באנו כדי לעשות חיים.

מעבר לרמת המתחרים, שאין ספק שהיא מדהימה, הם פשוט עושים דברים המוגדרים "בלתי אפשריים" בצלחת, הדבר החזק ביותר שקיבלתי בתחרות הוא האווירה “The Spirit of the Game”. בתור שחקנית מתחילה לא ציפיתי להשתלב עם המקצועניים, והגעתי בתפקיד צופה בלבד, אך אלה דואגים בכל נשמתם לשלב ולהכניס לאווירת ההתלהבות את כל הסובבים.

ביום הראשון שהגענו לחוף (עדין בג'ינס), עשינו הכרה מהירה עם כל הסובבים. לוסטי וטל היו בדרך, הילה השתלבה די מהר עם המכרים, אוריאל שהכיר את השמות הגדולים מהאינטרנט הסתובב בניהם והתפעל ואילו אני ודור שעדין לא הבנו מה ה"ביג דיל" החלטנו לנסות את כוחנו במשחק. הרוח הייתה ממש חזקה וניסינו להבריש, מה שלא במיוחד הצליח. די מהר ניגש אלינו אחד השחקנים והציג את עצמו- טודי. לא היה לנו מושג מיהו, ולאחר 3 ימים הוא הוכתר כאלוף העולם יחד עם לארי איפריאלי ופול קני ב: co-op.

למחרת, יום תחרות הראשון.....כולם מתכוננים, ואילו אני ודור בשלנו, ממשיכים לנסות להבריש. הפעם נחלץ לעזרתנו לארי אימפריאלי (עדין לא ידעתי מיהו). שתרגל איתנו הברשות, ואותי ניסה ללמד רול. כל האווירה באותו יום מדהימה, התחרות מתקיימת אבל לא מרגישים את ה"תחרותיות" באוויר. כל פעם עולה זוג לשטיח האדום והקהל כולו "איתו": בתרגיל מוצלח ישנן מחיאות כפיים נלהבות, וכשמשהו מתפספס אפשר לשמוע את האכזבה בקהל כאילו נפלה הצלחת מהיד שלך ולא לזה המתחרה מולך.

היום השני לתחרות היה עוד יותר מרשים מקודמו, הפעם אפשר לראות את הרוטינות שהוכנו מראש, ההצגה שמסביב והקהל שהולך וגדל. יצוין, שגם פה הקהל מעודד בהתלהבות את כל המתחרים ללא יוצא מן הכלל. ביום זה התקיימה התחרות של המתחילים, התחרו אנשים בכל הרמות (כן, גם רמה נמוכה יחסית- כול הכבוד על ההשתתפות) וגם הם זכו לתשואות הקהל- הטריבונות מתחילות להתמלא (סוף השבוע הגיע).

היום הקדיש לנו מזמנו גון טיטקומב. טל ואני מתאמנות כל היום על החזקת נייל דיילי. למרות שגון מתחרה היום הוא מוצא זמן להכנת ציפורניים והוצאת ספינים לשתינו. דור זוכה בצלחת “AmsterJam” במתנה מגון, על מנת שיוכל להתאמן כמו שצריך.

בערב אנחנו מנהלים שיחה על בירה עם טודי, כולל ארוחת ערב. בשעה 00:00 בערך השטיח האדום מתפנה. זה הזמן שלי ושל דור לעלות, לספוג קצת מהרגשת הכבוד שאופפת את השטיח. ברגע שעולים עליו יש מן הרגשה כזאת שפשוט לא ניתנת להסבר- מן כבוד כזה שקיבלתי רק ביומיים האחרונים. לאט לאט מצטרפים עוד ועוד שחקנים. אני לא ממש יכולה לתאר את איך זה שמוחאים לך כפיים אחרי תפיסה טובה (גם אם זאת רק הצלה שנגמרת בשכיבה על החול, או גידיס של דור), אבל זה פשוט שווה את כול הנסיעה וההשקעה!!!

היום הגדול, היום של הגמרים! על הביצועים אין לי מה להגיד פשוט מדהים, אבל החוויה שלי שווה עוד יותר! בזמן שהשחקנים מתאמנים לגמר ניגש אלי גון טיטקומב ואמר לי: "יאלה, הולכים לשחק על השטיח" לא עזרו שום ניסיונות ההתחמקות והתירוצים שכדאי יותר לשחק בצד כדי לא להפריע. ההרגשה היא פשוט בשמיים!!! ואחרי זה שיחקתי גם עם מרי לורי ושרה ברגמן (מקום שני בדרוג הנשים).

בקיצור, עברתי חוויה מדהימה. בעיקר בזכות השחקנים שמסביב שדואגים לשלב את כולם בחגיגה. לא משנה מה רמת המשחק שלך, אתה חלק מכלל המתחרים שווה בין שווים. הם מנסים ללמד כמה שאפשר. וכאשר תרגיל מצליח, התשואות והפרגון כאילו זה הרגע ביצעתי את הקשים שבתרגילים. הסבלנות, הזמן שהוקדש, עצות שניתנו בונה מסביב אוירה מהנה המעודדת וממריצה להמשיך ולהתקדם בעצמי ולקדם שחקנים נוספים.

עדי והקולוסאום יש מצב לרולר על המסילה? היום שהגענו- רוח חזקה. משחקים על החוף. מימין בלבן- דייב לואיס עדיין על החוף- אוריאל והילה.
יומן המסע של לוסטי
ברגע שחשבתי על מה שהולך להיות שם ידעתי שאני חייב לשכנע את ההורים ליסוע לשם... וכך היה..... הנה הסיפור של מה שקרה לי ולבת דודה שלי טל, בין הימים ה29 ליולי עד ל2 באוגוסט 2004....
29/07/04 - נסיעות
ברגע שעברנו את הcheck in ואת כל הבדיקות הלכנו למצוא לטל מצלמה דיגיטלית.... אחרי שמצאנו וקנינו היינו קצת בשערים וטל הלכה לאכול בזמן שאני ישבתי ושמעתי קצת מוזיקה בדיסקמן... קצת אחרי זה הלכנו לחנות שוקולדים וקנינו קצת... ראינו שם טובלרון ענק, שהגיע לאורך של משהו כמו מטר!!! בכל מקרה עלינו למטוס וחיכינו עד שנגיע לרומא....

כשהגענו לרומא נשארנו בשדה וחיכינו לטיסה הפנימית לרימיני (הילה, עדי, אוריאל ודור כבר היו שם אז). אחרי שהגענו היו לנו קצת בעיות עם נהג המונית בקשר לשם של המלון שלנו... אחרי שהסתדרה הבעיה הלכנו להרשם למלון ואני ראיתי את הערכות שחקן שכולם קיבלו וישר רציתי ללכת לחוף...
אחרי שנרשמתי הלכנו לחוף ושם פגשתי חלק גדול מהאנשים (לא כולם היו שם כי היה כבר די מאוחר)

היו שם המון מהשחקנים האיטלקיים שפגשתי כבר בפאגא, פגשתי גם את רנדי סילבי (זכה שנה שעברה ב- spirit), מאט גוטייר שהוא שחקן תותח יותר ממה שחשבתי, יצא לי להכיר גם את השחקן הענק ג'ף קרוגר שעזר לי מאוד עם הגיידסים, טודי ברודור שיצא ממש תותח בתחרות ולימד אותי מלא דברים חדשים, פיפו שלא הפסיק להעיר לי על הגיידסים... וגם פגשתי את סינדי קרוגר וליסה סילבי... בינתיים פאביו (freeskyler) נתן לי דיסק עם הרוטינות שלי מפאגא באיכות גבוהה ויצאתי לשחק עם כולם על השטיח האדום שנבנה ממש כשהגעתי... אחרי כמה שעות של משחק הבונים גירשו אותנו לגמרי (גם מהאוהל) וכולם הלכו לישון... ידעתי שלמחרת הולך להיות יום גדול!!

טודי ברודור ופיפו לופז
30/07/04 - היום הראשון לתחרות
ביום הזה הגעתי לים מוקדם מאוד עם כולם והתחלתי להכיר את כל השחקנים... פגשתי שם את ארתור קודינגטון ודייב לואיס שבא יותר מאוחר (הם זכו שנה שעברה בזוגות וגם ארתור בזוגות המעורבים), לארי אימפריאלי האגדי (כולם כבר מכירים אותו) שנתן לי מיני צהובה ברגע שפגשתי אותו, קלאי ולואי (מארגני ומארחי האירוע), טומי שבא ממש לקראת הפגישת שחקנים, פול ושריל קני, תומס גרבן (שחקן אוסטרי תותח על) פאט מארון, והרבה מאוד אנשים שפגשתי בפאגא.

היום התחיל בפגישת שחקנים. כולם התכנסו תחת האוהל וארתור הסביר את סדר התחרויות ואת השיפוט למתחרים חדשים. קצת אחרי זה הלכתי להרשם ולקבל את ערכת השחקן שלי. אחרי הפגישה היה חצי גמר תחרות הנשים. הראשונות שעלו היו הילה וצ'ינה טיטקומב. אחריהם עלו לורי ובת'אני, אחר כך מארי ושרה ובסוף עלו ליסה וסינדי. אחרי שנגמר חצי גמר הנשים היה זמן לשחקנים בזוגות להתאמן על השטיח האדום לקראת התחרות. אני ואוריאל היינו הזוג הרביעי והיה לנו קצת בעיה עם המוזיקה... למרות שאחרי זה סידרנו את זה הלך לנו די גרוע ברוטינה (אבל בכל זאת נהננו). קצת אחרי זה ארתור לימד אותי איך לשפוט בגלל שהתחריתי. אחרי כמה דקות של הסברה הבנתי את הרעיון ושפטתי עם כל השחקנים מה- pool שלי.

התחרות הסתיימה עם הזוג האחרון וכולם שיחקו משחק חופשי על השטיח ובאוהל.. אני וטל נשארנו עד מאוחר והיה לנו בעיות למצוא את המלון שלנו... מזלנו ששני אנשים ממש טובים באו ונתנו לנו טרמפ למלון. כשהגענו למלון בדיוק נזכרתי ששכחתי את ערכת השחקן ואחת הצלחות שלי בחוף... אבל אמרתי לעצמי שלא קרה כלום ומחר אני אוכל לקחת את זה.... בינתיים הלכנו לישון על המיטה הממש לא נוחה ונרדמנו די מהר....

הצעירים שלנו עם דייב לואיס הגדול מימין: רדני סילבי, משמאל דייב לואיס, ובמרכז אוריאל, משחקים עם אלופים
31/07/04 - היום השני לתחרות
איך שהגעתי חיפשתי את הצלחת ואת ערכת השחקן שלי.... אנשים עזרו לי למצוא אותה ובסוף מצאתי אותה על ארגז של חפצים שהושארו בחוף... הצלחת אבל לא נמצאה... :(

היום שוב התחיל בפגישת שחקנים. היום התקיימו חצי גמר שלשות, חצי גמר זוגות, חצי גמר מעורב, ותחרות הביניים לשחקנים חדשים. אני התנדבתי לשפוט בתחרות הביניים ובשלשות כי היו חסרים שופטים...

תחרות הביניים הייתה ההזדמנות הכי טובה של שחקנים חדשים להתגלות. ביניהם היו כמה אנשים מאוד טובים שלדעתי היו יכולים להתחרות ב- open. עמית פלד שהגיע מוקדם יותר היום עלה ראשון ולקח מקום שני בחצי גמר. קצת אחרי זה היה חצי גמר מעורב (כלומר רוטינה של גבר ואישה). בזמן הרוטינות רנדי לימד אותי איך לשפוט artistic impression. אחרי שקצת תרגלתי הלכתי לשבת קצת באוהל כי כאבו לי מאוד הרגליים מאתמול...

בזמן הזה מאט הוציא ציפורניים שהוא עשה למכירה והייתי קונה אם הם לא היו כל כך יקרות... מה שכן הוא נתן לי דיסק של טורניר ה- super hein. אחרי זה הייתה תחרות השלשות שבה היינו אמורים להתחרות אני, אוריאל וצ'ינה טיטקומב, אבל ברגע האחרון צ'ינה לא רצתה לעלות אז עלינו עם שחקן תותח בשם אלן קפלין. ברוטינה פשוט אלתרנו כל הזמן וכנראה בגלל זה קיבלנו ציון די נמוך... אחת הרוטינות שאני חייב לציין הייתה של אדוארדו, אלסנדרו ולורנצו. החברה נתנו show רציני ונתנו ביצועים יפים ביותר. אחרי זה טומי וקלאי לקחו אותי את אוריאל ואת צ'ינה להצטלם לטלוויזיה(!). לא ראיינו אותנו בגלל הרוטינה אבל.

אחרי שהסתיימה תחרות השלשות הגיע חצי גמר הזוגות. אני לא שפטתי אז הלכתי לאוהל למצוא לי מקום טוב... אחרי שזה נגמר היה גמר תחרות הביניים. בתחרות הזו שכחתי לציין שהמתחרים הם עצמאיים (כלומר לא עושים רוטינה עם עוד מישהו) ויש להם זורק מקצועי שזורק להם ספין לפי הבקשה שלהם. אחד לפני האחרון עלה פלד והיו לו מעט מאוד הפלות מה שנתן לו ציון גבוה והוא זכה בתחרות הביניים (כל הכבוד).
ככה הסתיים לו היום השני ואני נתתי ללארי מיני דיסק של FLOW. בלילה אני שיחקתי קצת על השטיח עם פאט מארון ואחר כך הלכתי לשבת קצת ודיברתי עם טודי וצ'ינה על כל מיני מקרים מצחיקים שקרו לנו...

ככה מאוחר בלילה הלכנו חזרה למלון עם פיפו והלכנו לישון.

Double Flow הצוות האגדי דופק הופעה

עמית פלד במוקדמות ראיון לטלוויזיה האיטלקית: מימין- טומי לייטנר

הילה וצינה טיטקומב
01/08/0 - היום השלישי לתחרות
היום הזה היה הכי ארוך והכי כיף לדעתי... היום היה גמר כל התחרויות ומסיבת הענקת הפרסים בלילה... אבל נתחיל שוב מהבוקר בפגישת שחקנים. הפגישה הזאת הייתה ארוכה יחסית לאחרות. הפעם דיברו על שנה הבאה, איפה יהיה, מתי יהיה, איך יהיה וכו'. בזמן הפגישה טומי עלה ודיבר על כמה דברים חשובים. פאביו נבחר להיות הנציג האירופאי של ה- FPA ואני קיבלתי מתנה מטומי צלחת nike freestyle!!! בזמן שלקחתי חתימות של כולם טומי עבר עם פתקים כדי לקחת מכולם את ההצבעות לפרס הspirit.

עכשיו התחילו הרוטינות. מה אני יכול להגיד לכם... היה קשה... הרוח השתנתה הרבה פעמים בזמן הרוטינות אבל השחקנים שלטו.... זה ללא ספק הייתה הרמת משחק הכי גבוהה שראיתי... כשנגמרו כל הרוטינות כולם הלכו לשחק על שפת הים. קצת אחרי זה ג'אמפי הכריז במיקרופון על הזוכים בכל קטגוריה. והנה רשימת הזוכים:

מקום ראשון Co-op- לארי אימפריאלי, טודי ברודור ופול קני

מקום שני- מארי לוארי ושרה ברגמן
מקום שלישי- לורי דניאלס ובת'אני סאנצ'ז

סינדי קרוגר, מרי לורי וליסה הנריך בסילבי- בתחרות co-op עמית פלד ורדני סילבי
אנשים נשארו קצת למשחק על החוף ובערב יצא לי לעשות משחק של 10 דקות עם טומי על השטיח. כשהתחיל לרדת הערב התחלתי ללכת למועדון coconuts לטקס חלוקת הפרסים.

שלושת המקומות הראשונים בכל קטגוריה קיבלו גביע של האליפות, פרס כספי ופרס מתואם למקום (מקום שלישי קיבלו צלחות, מקום שני מצלמה חד פעמית ומקום ראשון תיק). פרסים מיוחדים: אני קיבלתי פרס על השחקן העתידי הטוב ביותר, פלד לקח את הפרס על זכייתו בתחרות הביניים ופאביו לקח את פרס ה- spirit.

עוד משהו שאני חייב לציין זה את השלישייה של פול קני שזכתה מקום ראשון.. טודי ברודור היה חלק מהשלישייה וזה היה התואר העולמי הראשון שלו (כל הכבוד טודי).

אחרי שכולם קיבלו את הפרסים עלתה לורי דניאלס וחילקה פרס מטעמה: פרס אלוהה. כל אחד שזכה אצלה קיבל שרשרת הוואית. הזוכים היו קלאי לואי וג'אמפי על אירוח והנחיית האירוע, טומי על ארגון התחרות, לארי על ניהול אתר ה- FPA, ודורי על פיתוח הפריסטייל בישראל.

אני לקחתי את השרשרת כדי להביא לדורי ואחרי הפרס הזה כולם ישבו, דיברו, שתו או הסתובבו. אני בינתיים לקחתי כמה תמונות עם שחקנים ונתתי צלחת מתנה לארתור ודייב על זכייתם. פול קני המשיך להגיד לי כמה שהוא רצה את הצלחת כל הלילה... קצת אחרי שנתתי לדייב את הצלחת פול שאל אותי אם אני צריך ציפורניים... השבתי בחיוב והוא נתן לי שקיקון קטון עם.... yarnails. מי שלא יודע מה זה, yarnails זה ציפורניים שמוכנות על ידי שחקן אמריקאי בשם דן יארנל. הציפורניים האלה ממש טובות ומי שיש לו אותם גם מבין למה... בכל מקרה... קצת אחר כך טומי עלה עם צלחת לחלק הגבוה של הבר ועשה קצת פריסטייל.. מלא אנשים עוד עלו... ביניהם אני, פול, דייב, ארתור, לארי, קלאי, שריל, ורנדי. כשהסתיים המופע הקטן טומי זרק את הצלחת לעזאזל.... לא יודע למה אבל כנראה סיבה טובה...

אחרי שהכל נגמר הרבה מהשחקנים הלכו לחוף ושם כמו שנה שעברה היה אירוע חסוי שאסור לדבר עליו.... סורי... זה רק למי שהיה שם.... ככה בערך ב4 וחצי הילה, טל ואני חזרנו למלון בידיעה שמחר הולך להיות יום קשה....

כל המתחרים...
לאותה התמונה עם שמות של כולם

מוכר הבחור, מי זה?!

02/08/04 - השיבה הביתה
בערך ב9 קמנו והתחלנו לסדר את המזוודות הכבדות שלנו... חשבנו שיש לנו קצת זמן לשחק אז הלכנו לים ושיחקנו איזה שעתיים... אני שיחקתי עם לארי, בת'אני, ואלן כדי לשפר את הקאונטר שלי..

אחרי שעתיים של משחק טל ואני לקחנו את המזוודות ונסענו לתחנת הרכבת.. כמה שהיה חם..... הייתה נסיעה של 5 שעות חמות ולחות עד למילאנו... אחרי זה החלטנו שבמקום לקחת רכבת של חצי שעה לשדה ניקח אוטובוס של שעה וזה השתלם לנו הרבה יותר. ככה היינו שעתיים בשדה וראינו שמה אוסף מטוסים ומסוקים יפים במיוחד... אוסף ממש גדול שלדעתי שווה כמה מאות אלפי דולרים (תראו תבינו).עלינו למטוס בערך ב12 ונחתנו בערך בשלוש וחצי (הייתה טיסה מהירה יחסית).

סיכום:
היה פשוט אחלה! מי שלא בא פיספס!!! אין דבר כמו להיות במקום מלא בפריסטיילרים שכל מה שיש להם בראש זה ליהנות. שנה הבאה האירוע הולך להיות בסיאטל. אני מאוד חושב שההורים יתנו לי ליסוע שנה הבאה שוב (:.
Clock שולט
לוסטי

אוריאל ודור ברכבת  בדרך חזרה לרומא- פוגשים את משפחת קרוגר (סינדי וג'ף) ברכבת
הרבה תמונות
הילה באימונים הילה וצינה טיטקומב אוריאל ולוסטי, הרוטינה של נציגי Flow  בFPA בפעולה

גון טיטקומב, הילה יניב ויאן סוראנסון מתחרים ב: co-op הילה על השטיח האדום, במשיכה מאחורי הגב ממלאים את הטרמינל בצלחות. (בדרך חזרה ממתינים לצרט'ר ומצרפים ישראלים נוספים למשחק)

במקדולנד'ס (בתחרות מאוד קשה להשיג ארוחה בשרית...) התמונה הזאת מוכרת לכם מאיזה צלחת? דור

משחקים בפיאצה נבונה (רומא), עדי לומדת פריסטייל לאט לאט.... בהשראת הצלחת.... דור- כמה זמן הוא משחק שהוא כבר יודע גיידס?

הקולוסיאום . משחקים בפיאצה נבונה (רומא)- אוריאל... הגיידסים נשארים במשפחה אין לי מושג איך קוראים לו, אבל הילה שלפה אותו מהמיטה (בלי התראה מוקדמת) והוא ארח אותנו למשחק ברומא.