בקיצור זה DG...


מסעותיו של יובל בקידום הספורט זוכים בכתבה ראשונה ומלא תמונות מאת רויטל זמירי מהדרום, כן ירבו

קישורים: על גולף, עוד כתבות: יום הגולף בווינגייט, DiscGolf בשכונה


ענף ה- DG (דיסק גולף) בארצנו תופס לאחרונה תאוצה משמעותית. מאז שהגיעו הסלים הניידים אל הרכז שלנו יובל זמירי הוא דואג להעביד אותם "שעות נוספות".

אז מה זה בעצם DG? למי שלא יודע דיסק גולף הוא ספורט מהנה ומיוחד המשלב את ההנאה מטיול בפארק עם עצים ושיחים, (כן כן לא סתם על משטחי דשא כמו בגולף רגיל!) עם זריקת צלחות פריזבי שזה ספורט מהנה בפני עצמו. מטרתו כמו בגולף רגיל לקלוע בכמה שפחות זריקות, רק שבדיסק גולף אנחנו משתמשים בדיסק או צלחת וקולעים לסל ולא לחור באדמה. יתרון נוסף של ה- DG הוא שכמעט כל שטח קיים ניתן לניצול ואין צורך להשקיע, זמן, מאמץ וכסף בהרס הסביבה ובהתאמתה למשחק. להפך ככל שיש יותר מכשולים האתגר במשחק עולה.
הספורט מיועד לטווח גילאים רחב ביותר ולאנשים ברמות כושר שונות ומשונות. בגדול כל מי שיש לו את הרצון והיכולת לקום מהספה ולצאת החוצה יכול להשתתף בספורט וליהנות ממנו עד עמקי נשמתו.

אז ככה,

  • בגן סאקר בירושלים כבר היינו עם ברט וויל וה- Lions of Zion שלו.
     
  • אירוע משפחות בבשור כבר היה,
     
  • גם לווינגייט כבר הגענו לקורס המדריכים כדי להעביר להם יום הדרכה מרוכז וממצה על ה-DG.
     
  • בינתיים עובד יובל על הקמת האתר הקבוע בדרום הארץ ליד פארק אשכול על מנת שאנשים מן הישוב יוכלו להגיע לשחק על בסיס יומיומי.
     
  • את מסעותיו עם הסלים הניידים ברחבי הארץ המשיך יובל בבשור עם שתי קבוצות אורחות של צעירים משדה בוקר ולא פחות חשוב של כהני-רבין.
     
  • ואסור כמובן לשכוח גם את יום האוניברסיטה שהתקיים לאחרונה באוניברסיטת בן גוריון אשר בנגב המערבי.

דוגמאות אירועים אלו רק ממחישות את הרווגוניות המדהימה של הספורט שאנשים מזרמים שונים, גילאים שונים, גברים ונשים יחד עם ילדים ונוער נהנים כולם מאותו הספורט.

יובל במשחק הגולף הרשמי הראשון בארץ

בתמונות שצולמו במהלך חלק מהאירועים אפשר להתרשם מהשילוב המנצח של נוף, אויר נקי, מרחבים פתוחים וDG. מה יכול להיות יותר טוב לשיפור הבריאות ואיכות החיים? גם נהנים וגם עושים כושר. DG משלב אימון וחיזוק פלג הגוף העליון והתחתון בשילוב עם פעילות אירובית וכן מקדם שילוב נחוץ של יכולות הגוף והנפש כך שפגיעה גופנית הופכת להיות סיכון מזערי ביותר (בתנאי כמובן שמצייתים להוראות הבטיחות).

בקצב האירועים הנוכחי, וברצינות בה לוקח יובל את עניין קידום הספורט לא יעבור עוד זמן רב לפני שיהיה גם לנו סבב DG מקצועני כמו בארצות השונות בעולם כשהמובילה בהם היא כמובן ארה"ב עם התאחדות ה- PDGA.

הקלות היחסית הנדרשת על מנת ללמוד איך לשחק, בשילוב עם העלויות הזניחות של הספורט מהווים מוקד משיכה רציני ביותר לשחקנים פוטנציאליים. כמו גם האפשרות להתחיל גם מרמות כושר נמוכות ביותר ולהתקדם בכושר יד ביד עם ההתקדמות והמקצועיות בספורט.

אני בעצמי כבר השתתפתי ביותר מאחד האירועים שהתקיימו ויש לציין, מיד ראשונה, כי מי שאוהב לטייל בחוץ ונהנה לספוג את האוויר והאווירה זהו הספורט בשבילו. אפשר להביא את הילדים, את החברים או המשפחה. אפשר ללכת לאט וליהנות מהנוף בדרך או לרוץ מהר כדי לרדוף אחרי הצלחת ברגע שנפלה. אפשר לשחק עם הגברים בלי להרגיש מקופחות ובכלל רוח הספורט חיובית מאוד ומעודדת השתתפות כעיקר.

אז מה נשאר עוד להגיד? צאו ושחקו. שימרו על כללי הבטיחות וצרו קשר עם יובל שמארגן את האירועים על מנת לדעת איפה ומתי יהיה האירוע הבא ובואו, נסו בעצמכם.