אז מה היה לנו כאן


מאמר זה נשלח למערכת משחקן וותיק ואהוב למי שפעם תפס אותו למשחק, ניתאי לוי. הוא מזכיר לנו נשכחות, מספר על ההתחלה שלו ובכלל ועושה לנו בדיקת מציאות של משהו שלא היה פה בזמן האחרון

קישורים: דיון בפורום


אז מה היה לנו כאן
  • 1 תימני מראש העין (כן, כן, גם קטן, גם שחור...)
  • שלוש שנים בארץ זרה (בלי שאלות מיותרות, הא?)
  • פריסבי (כן, הדבר העגול הזה שהיום אתם לוקחים כמובן מאליו)
ב – 1998 כשרובכם עוד הייתם עסוקים בלגלות את תפקידם של חלקי גוף שונים התמכרתי לפריסבי. זה התחיל מצפייה בטלוויזיה הגרמנית בתוכנית פריסבי (כן, לאלו שלא צופים בטלוויזה הגרמנית בשעות היום, לוח השידורים משתנה...) והתגובה הצפוייה שלי במבטא תימני שנשמעה בכל רחבי שיכון ב' בראש העין  "וואו זה מגניב!".
 
 
כמובן שבתור יורם מצוי (ממושקף, נמוך ושחור) ובריצת אמוק השמורה למתמכרים התחלתיים ישר רצתי לאינטרנט, התחברתי ל YAHOO! (בימי ה 28.800 מי שמע על Google, ואם אתם לא יודעים מה זה 28.800 אז סביר להניח שעוד הייתם חלק גוף באבא או אמא בזמן הזה) וללא בגידה בגנים התמניים שלי (שעדיין לא יודעים לאיית לחוח או חילבה בעברית) הקשתי את מילות החיפוש "frisbi" ו "ISRAEL", לאחר ניסיונות שונים כמו "frisbie" או החביב עלי "frasibe", או "TZALAHAT MEOFEFET", ומודה, בעת חולשה גם FRISBISEX  הקשתי את המילה הנכונה "Frisbee". העולם שנגלה בפני גרם ללסת התחתונה שלי להשמט בצורה לא נשלטת והריר נזל על החולצה הלבנה שלי (שנפסיק פה בתאורים? הבנתם את הרעיון, לא?).
באחד האתרים, ברשימת שחקנים עולמית גיליתי שם וטלפון של יניב (?), או אולי דורי (?) איזה מן שם מוזר זה ? לא החליט איך קוראים לו! אז ישר חייגתי את המספרים בצורה אוטומטית.... ותוך כדי שאני מתלבט באיזה שם לבחור כשאני אומר את שמו, שכחתי שהשעה שתיים בלילה... (ותפסיקו להיות קטנוניים, למרות שהשעה שתיים בלילה ראיתי את התוכנית בערוץ הגרמני בבוקר, איך רואים שאתם לא חוויתם את האינטרנט המהיר ב 28.800!). למחרת, בשעה יותר נורמלית, ישר יצרתי קשר עם דורי, הוא היה ממש אדיב והזמין אותי לחוף הים בהרצליה למשחק ביום שישי (שהיה יום למחרת). כמובן שהייתי שם בדיוק של שעון ישראלי מצוי (שעתיים איחור) ומאז התמכרתי בצורה רשמית (עם כרטיס חבר).
אני לא אמשוך אותכם בפרטים מיותרים, אבל זה התחיל בלמידת איך לומר "אני מצטער שהפריסבי שלי פגע בראש שלך ופתח לך את הגבה" להר אדם שעיר שמסתכל עלי במבט לא חביב (ושבחיים לא הייתם מנחשים איפה הגבה שלו בגוף, הכל שיער!!). ההבנה שאם אתה מתחיל ללמוד לשחק פריסבי בחוף ועוד לא שולט בזריקות, צריך לשחק רק עם ET. (למה ET? נראה אותכם מצייצים אם פגע בכם פריסבי ושני מטר של שרירים ענקיים בא לבקש את זה בחזרה?). זה המשיך בהתבוננות בדורי, ארנון, ברק (שלפעמים לא היה מובן לי מה לעזאזל קורה כשהוא משחק), ניסיונות קפיצה התאבדותיים שיעיים שברק היה מאתגר אותי ושאם הקב"ן היה רואה אותי מנסה לעשות היה משחרר אותי ב- 21 נפשי. סרטוני פלאש של שמות של יוצרי האתר, עיצוב כחול לבן, "תקטין ת'פיקסל" בשיחת טלפון מארנון בשתיים בלילה, או "כפר סבא בקניון נשמע מקום טוב למשחק", אתה יכול לעצב חולצה?, תמיד תעשה בתוך מסגרת, המפגשים הראשונים, יום הסטודנט, וקרימת הגידים של מה שאתם מכירים היום בתור FLOW!.

בנקודה זו, עזבתי. הלכתי. נטשתי. ברחתי. או אולי בעצם פשוט סיימתי צבא והלכתי ללמוד בארץ אחרת.
 

עכשיו חזרתי, לשלושה שבועות אולי, אבל כמו ש George Moore אמר:

"A man go away to find things, and return home to find them"

עכשיו, תשנו את ה man בתימני קטן ושחור שאוהב גחנון של אמא (למשהו יש בעייה?) וזה אני.

חזרתי למשחק ברבין... ה-ל-ם ! כל כך הרבה אנשים שאף פעם לא ראיתי משחקים פריסבי! הייתי המום! אני עדיין לא מעכל מה שראיתי! ויודעי סוד עוד אמרו לי שזה הייה סשן קטן. ווואאאאוווו !!!!!!!!
 

בארץ שאני נמצא, יש חופים ע-נ-ק-י-י-ם! הרבה משטחים מ-ע-ו-ל-י-ם למשחקי פריסבי. ממש אורגזמה רוחנית לשחקני פריסבי, אבל... אפילו לא שחקן אחד לרפואה. הווה אומר (כן, תימנים יודעים גם להשתמש במילים כאלה) אלייה וקוץ בה ("מפתיע התימני הזה במשפטים").  
אז אחרי שלוש שנים בניכר, אז מה בעצם אני אומר? מה בעצם היה פה?
  • שלמרות שאולי אין לנו את החופים או משטחים הכי מושלמים בעולם למשחקי פריסבי
     
  • יש פה Spirit כמו שבאופן אישי לא ראיתי באף מקום אחר.
     
  • יש לנו פה מנהיגים שנושמים, אוכלים ושותים פריסבי ושמגיע להם ה-מ-ו-ן קרדיט על מה שהיום נראה כמובן מאילו.
     
  • יש לנו אותכם, השחקנים. שמקדישים המון זמן להנות, להפוך את הקהילה הזו למשהו יותר טוב.
     
  • אה, כן, ויש לנו פריסיבי בעיצוב ישראלי!
     
  • לדעתי האישית הקטנה והשחורה, בפעם הבאה, תורידו את הכובע ותגידו תודה ע-נ-ק-י-ת לאנשים שדוחפים את הספורט הזה, כי אני יודע שכן, ממש מגיע להם.
כל הכבוד!!!

אז כמו שכולם אומרים Flow! With it...

נתאי יאיר לוי.