צעירי הפריסבי - השנה הראשונה
יובל יעקובי, אחד מתותחי המגמה ברעננה (גילאי 13-14), כתב לנו סיכום שנה ראשונה בספורט, פה נזכיר את רוב אירועי הצעירים בשנה האחרונה.

איך הגעתי לספורט פריסבי?  
בתחלת שנת הלימודים, הגיעו תומר והילה לתצוגת פריסבי, בבית הספר. תומר והילה עשו כל מיני תרגילים, וכולם התלהבו מהתרגילים שלהם. אני לא זוכר את התרגלים בדיוק אני רק זוכר שהם הקפיצו את הצלחת דרך הריצפה ואחרי ההדגמה כולם באו עליהם ושאלו אותם איך עושים את זה והכל.

וביקצור כולם התלהבו מהם מאד!!!!!!!!!! בגלל שכל כך התלהבתי מהם, בחרתי בפריסבי כמגמה שאני ילמד כל השנה.

התחלת השיעורים  
לאחר ההדרכה כל השבוע חיכנו לשיעור פריסבי הראשון שלנו. לאחר שעבר שבוע ארוך במיחוד הגיע יום חמישי שבו יש לנו שעתיים פירסבי.

לפני השיעור כולם היו בטוחים שהיום נלמד להקפיץ לעשות נייל (אז לא ידענו איך קוראים לזה, בכלל חשבנו שיש משהו שקוראים לו ג'ון דיילי, אבל זה סיפור ארוך) ועוד דברים קשים (לא ידענו שהם קשיים אז) ושדורי הגיע כולם רצו ללמוד לעשות משהו כל אחד משהו אחר. דורי הגיע הושיב את כולם ועשה לנו שיחה, בשיחה דורי אמר לו שזה לא קל לעשות את הדברים האלה כמו שזה נראה.

דורי לימד אותנו לזרוק באקהנד ואז כולנו ראינו שזה לא קל בכלל לעשות נייל ולהקפיץ ועוד....

לאחר השיעור הראשון כל שיעור למדנו דבר אחר מפוראנד ועד לחימום בסיסי, וגם שילבנו בהם את המשחקים השונים כמו פרייסטיל, אולטימייט, דיסקגולף ועוד...

עם השיעורים התחלנו להבין שכל אחד צריך צלחת שלו ועם הזמן הרוב קנו (עד עכשיו אין לכולם צלחת). עם הזמן גם התחלנו להכנס לאתר יותר, להכיר אנשים מהעולם הזה, וגם לבוא לים.

סיפורים מצחיקים מהשיעורים (הסיפורים מפורטים יותר בסיכומי השיעור של המגמה)  
אצלנו בבית בספר יש אזור די גדול ליד איפה שאנחנו משחקים מלא חרא אז יש כמה סיפורים עם חרא הנה הם:
  • באמצע השיעור (אם אני זוכר טוב בתרגיל "בק הנד" "פור הנד") עף לאופק שניזק הצלחת על גוש חרא, חצי צלחת הייתה שחורה ובכל הסביבה היה ריח "מדהים" הוא יישר הלך לשטוף את הצלחת בברזיה (אבל הריח עדיין נשאר) ומאותו רגע אף אחד לא נגע בצלחת יותר.
  • דורי לימד אותנו מה זה מסירות שרשרת וכמובן שניסנו אותם אבל לא בדיוק הצלחנו ולכן אחד הפריסבי טס בדיוק על חרא מסריח אבל לא נורא, אחרי כמה ימים, שבועות, חודשיים הריח יעבור.

אצלנו בקבוצה להרבה מהצלחות קוראים דברים הנה כמה סיפורים:

  • זה קרה ביום הראשון שקנינו את הצלחת: בדרך הביתה מביה"ס רועי ברוך הולך מאחורי עמית ופתאום הוא אומר "עמית", עמית ישר שם יידים על הראש כי הוא ראה את הצל של הפריסבי, פתאום שמענו שזה נתקע באיזה מכונית, אני מרים את הראש ורואה שזה פגע במונית שבדיוק עברה ואז היא המשיכה לנסוע ודרסה את הפריסבי, והנהג המשיך לנסוע כאילו כלום! הפריסבי נהיה דיי שטוח ואז רצינו לבדוק אם הפריסבי עוד עף בכלל אז הלכנו לאיזה גן שעשועים שצמוד לאיזה כביש ואז רועי התעצבן זרק את הפריסבי, הפריסבי עף על הכביש ומכונית שיפשפה את הפריסבי... (לפריסבי יש עדיין כתם מהשפשוף). כמה מזל רע יכול להיות לבן אדם?
  • עוד סיפור עצוב אבל מצחיק: שקרה לבן ג'יבלי זה שהוא הלך לאיטן בירן ושם את הפריסבי על הספה והלך לדבר בטלפון, אחרי שהוא חזר הוא ראה שהכלב של איתן טחן לו את הפריסבי! אוץ' הכלב חירר את הפריסבי ואפילו שבר אותו קצת, ועכשיו אם הפריסבי יפול על הרצפה הוא ישבר.. מקרה ממש לא נעים!
  • עוד מקרה שקרה לבן ג'יבלי: זה קרה בשיעור שלמדנו טיפים ועשינו תחרות ועמית ניצח בה אז הוא עשה תחרות נגד דורי, ודורי לקח לבן את הצלחת וכנראה היא הייתה קפואה (למרות שהיה חם) ואחרי שדורי עשה 40 טיפים נשברה הצלחת (זה הצלחת השניה שנשברת לבן אבל לא בגללו) דורי הביא לבן חדשה.

עוד מקרה מצחיק (זה היה ממש מצחיק):

  • בשיעור הזה ירד גשם אז תומר הביא סרט, תומר אמר לנו שהסרט מתחרות שקוראים לה Paganello ואז הוא שאל עם מישהו יודע מה זה, אז בן אמר שזה תנוחת סקס ואז כולנו התפקענו מצחוק איזה 5 דקות גם תומר צחק, ומאז אנחנו כל הזמן צוחקים על זה.
פריסביון 1 (לסיפור המלא על הפריסביון הראשון)  
הפריסביון הראשון נערך: ביום שבת בבוקר 06/12/03 בסביון. זה היה האירוע הראשון השנה שבו כל חברי המגמות הכירו.

התחומים שבהם התחרינו: פייסאוף, אולטימט, דיוק (מי שמכניס לשער), אינטרנט וספיריט. הרעיון שעומד מאחורי הפריסביון הוא של דן לוסטינגר שרצה לעשות משחק אולטימייט לכל חברי המגמות והרעיון התפתח לזה.

בפריסביון הרמה היתה די נמוכה לא ידענו מגוון רחב של תרגלים אבל בכל זאת היה מעניין. קבוצת ה- SPA ניצחה בטורניר כולו וקבוצת המלפפונים של ג'ון דיליי ניצחו בתחרות הספיירט

המנצחים!!! קבוצת ה SPA מסביון
צילומים לערוץ הילדים  
לא הייתי אבל שמעתי שהיה שמח.. הנה הסיפור
פריסביון 2 (לסיפור המלא על הפריסביון השני)  
בעקבות הצלחתו של האירוע הראשון דורי ותומר החליטו לעשות אירוע נוסף הפעם בים.
הפריסביון השני נערך: גם בשבת בבוקר 27/03/04 בחוף דבוש בהרצלייה.

בפריסביון הזה הגיעו מאד מעט ילדים: 6 מהלפפונים, 3 מאלחריזי, 3 מהאפרוחים וכל הקבוצה מסביון.

תחומים שבהם התחרינו בטורניר היו: אינטרנט וספיריט, scf, אולטימייט חופים, פייסאוף זוגות, תפיסה קבוצתית, תחרות דיוק (הכי קרוב לצלחת),

בפריסביון הזה הרמה היתה הרבה יותר גבוה ידענו מגוון גדול יותר של תרגלים כמו: אולבייר, פלימנגגיידס, גיידס ועוד...
בפריסביון הזה קבוצת שניזק והאפרוחים (הקבוצה שלי) ניצחה גם בספיריט וגם בטורניר כולו.

Y04-M03-D27_Frisbion2_35.JPG
פריסביון 3  
כדי לסכם את השנה ובעקבות ההצלחות של שני האירועים הקודמים נערך פריסביון נוסף.
הפריסביון השלישי נערך: בחמישי בערב 08/07/04 בספורטק בתל אביב.

בפריסביון הזה הגיעו מעט ילדים והוא נערך בצורה שונה. הפריסביון הזה היה ללא תחרות רק בשביל הכיף (והיה מאד כיף).
בפריסביון היתה הופעה של השחקנים שהשתתפו בקורס קיץ והיה כמה משחקי אולטימייט בחושך עם צלחת פלאש פלייט.

ההופעה היתה מרשימה והמשחקים היו מאד מהנים (ומעייפים). הרמה של הפריסביון הזה היתה הכי טובה (מן הסתם מתקדמים עם הזמן) היה דיוק טוב מסירות מוצלחות ומעט צלחות שנפלו.

קורס קיץ  
דורי החליט לעשות קורס בקיץ במשך חמישה ימים, 4 ימים בחוף דבוש שבהרצליה והיום האחרון בספורטק בתל אביב. בקורס הינו 9 ילדים מסביון רעננה והרצליה.

כל יום בקורס התמקדנו במשהו אחר.

היום הראשון: ביום הראשון התמקדנו ב- TRC ודיסטנס.
למדנו לקרוא את הרוח יותר טוב ואת תורת ה- MTA, למדנו גם את תורת הדיסטנט ופאור גרייפ. ולבסוף למדנו גם את תורת ה-
TRC

את היום התחלנו בללמוד MTA, כל אחד לקח 4 צלחות והתחיל לזרוק המטרה היתה שהצלחות יגיעו כמה שיותר קרוב למקום בו אתה עומד, זרקנו בערך 50 זריקות כאלה ואז עברנו ללמוד דיסטנטס.

בדיסטנטס השתמשנו בצלחות דיסק גולף, דורי זרק את הצלחות בשביל להראות לנו איך לזרוק אותם בכיוון שדורי זרק היו כמה ילדים שראו את הצלחות והם קברו בחול את אחת הצלחות (דווקא את הצלחת הלבנה שיותר קשה לראות בחול) אז התחלנו לחפש את הצלחת ואז דורי אמר שנעשה שורה ונחפש שם אז עשינו שורה ותוך שניה אוריאל מצא את הצלחת ואז המשכנו באימון עם צלחות גולף, התחלנו לזרוק אותם ולעשות תחרויות בין זוגות.
דורי הסביר לנו את התאוריה של הזריקה (איך הזריקה אמורה לצאת, לאיזה כיוון, איזה מסלול היא צריכה לעשות ועוד...). ואז עברנו ללמוד
TRC

ארגנו תחרות קטנה והתחלנו לזרוק, לא סימנו את התחרות כי קראו לנו לאכול. ואחרי הרבה צחוקים באוכל נגמר לו היום הראשון של הקורס קיץ.

היום השני: ביום השני התמקדנו ב- DDC
.
למדנו לזרוק נגד הרוח יותר טוב. למדנו מה לעשות בכל מיני מצבים ב DDC, למדנו איך לצאת מדאבלים.

בתחילת היום התחלקנו לזוגות ועמדנו מול עוד זוג ומסרנו אחד לשני צלחות והינו צרכים לעשות טיפ ולתפוס ואז הינו צרכים לעשות טיפ והשני היה צריך לתפוס ובגלל שהינו 9 אז תמיד דורי היה עם אחד וזרק לו 2 צלחות במקביל והוא היה צריך לתפוס את שתיהן.

אחרי זה בנינו 2 מגרשים והתחלנו לשחק. אני הייתי עם ציון ואנחנו ניצחנו הכי הרבה משחקים אז אנחנו שיחקנו נגד דורי ואוראיל. דורי כל הזמן עצר את המשחק והסביר מה הינו צרכים לעשות או מה עשינו טוב ומזה למדנו המון. המשחק היה מאד צמוד ובסופו אני וציון ניצחנו 19:17. בערך בשלב הזה גם גייגר הגיע.

אחרי המשחקים דורי התחיל לזרוק לכל זוג 2 צלחות בהפרש זמן קצר והינו צרכים לצאת מהדבאל, כמעט כל הזוגות לא הצליחו. אחרי שלא הצלחנו גיגייר הסביר לנו איך אנחנו צרכים לעשות את זה ואז הוא עשה עם אוראיל והם הצליחו לצאת מכמה דבאלים, ואחרי זה כמעט כל הזוגות יצאו מדבאלים. ואחרי ארוחת ערב מהנה ומצחיקה עבר לו עוד יום.

היום השלישי: ביום השלישי התמקדנו בפריסטייל.
למדנו איך לעשות בראשים יותר טוב (סוגים שונים של בראשים, מתחת לרגל, בטריפל פייק, בעיטה ועוד...). למדנו להוציא ספינים לעצמנו, לבנות ציפורנים ולמדנו לעשות רוטינות והדגמנו אותם.

את היום התחלנו בבארשים דורי סימן לנו 2 קווים והינו צרכים להגיע מאחד לשני בבראשים, בהתחלה זה היה מאד קשה ואף אחד לא הצליח אבל אחרי כמה זמן הרוב הגיעו לצד השני, ואז עשינו תחרות קטנה ולוסטי הגיע הכי רחוק בבראשים.

אחרי שהתאמנו בבראשים רגילים עברנו לבארש יותר מסובך, בארש בטריפל פיק, דורי הסביר איך לעשות והדגים כמה פעמים ואחרי נסינות רבים גם את זה הרוב הצליחו. ואז עברנו ללמוד לעשות בארש סיבוב ואז עוד בארשים זה היה יותר קל מהטריפל פיק והרוב הצליחו אחרי כמה נסיונות. ואז עברנו ללמוד בארש מתחת לרגל, דורי הסביר גם את זה הדגים ואז אנחנו עשינו והצלחנו לעשות את זה. ואז הינו אמורים ללמוד לעבור ללמוד בארש מאחורי הגב אבל דורי החליט שזה קשה מדי אז למדנו לעשות בארש בבעיטה, את הבארש הזה היה הכי קשה לעשות דורי הראה איך לעשות וגם הסביר, ואז ניסנו והיה קשה.

לאחר שלמדנו כמה סוגי בארשים התחלקנו לזוגות ועשינו סשאנים של בארשים היה מאד נחמד ואפילו הצלחנו לעשות כמה סאשנים יפים. אחרי הבארשים דורי לימד אותנו להוציא לעצמנו ספין (קלוק) הוא הראה ואנחנו עשינו הוצאנו 50 ספינים בכל יד ואחרי זה הידים שלנו כאבו מאד!

אחרי שהוצאנו לעצמנו כל כך הרבה ספינים ושהיד כבר כאבה עברנו ללמוד איך להכין ציפורנים, דורי הוציא את הערכה שלו והראה לנו איך נראות ציפורנים ואז הוא הדגים איך בונים אותם מהשפורפרת ועד לשיוף את כל התהליך. אחרי שהבנו איך לבנות בערך דורי חתך לכל אחד ריבוע של קריזי גלו וכל מי שרצה עיצב לעצמו ציפרון וגם הדביק אותה, ואז עברנו לבנות רוטינות כל זוג בנה לעצמו רוטינה ואז הזוג הסביר מה הוא הולך לעשות ועשה, הרוטינות היו מאד יפות אבל נפלה לנו הצלחת יותר מידי פעמים, לא נורא, מטעויות לומדים.

וכך עבר לו עוד יום מהנה שבו למדתי המון!

היום הרביעי: ביום הרביעי התמקדנו באולטימייט.
למדנו טקטיקטת שונות באולטימט, למדנו לעשות ליאוטים, למדנו לתפוס בתנועה יותר טוב ולמדנו לבנות פרמידה אנושית (חחחחח).

היום תומר ודורי הגיעו אבל דורי ונעלם לנו ברוב היום. את היום התחלנו בתרגיל קבוצתי שתפסנו וזרקנו בתנועה, זה היה החימום שלנו. אחרי החימום עברנו לשחק כמה משחקים שלפי דעתי היו מאד מהנים, ובהפסקות שתיה שעשינו תומר הסביר לנו מה הינו יכולים לעשות יותר טוב ומה לא הינו צרכים לעשות והוא הראה כמה מצבים שיכולים לקראות ומה ההגנה צריכה לעשות בהם ומה ההתקפה צריכה לעשות בהם.

אחרי משחקי האולטימייט עברנו לתרגילי ליאוט, תומר אמר לנו להחזיק בידים אחד של השני ולא לעזוב, תומר קפץ ומישהו עזב והוא נפל חזק! ויצאו לו הרבה קליקים (זה נראה די כואב). לאחר התאוששות הוא אמר למישהו אחר לקפוץ והחזקנו עוד פעם ואז הבנו מה הוא רוצה מאיתנו, כולם עשו את זה ובסוף גם תומר קפץ עוד פעם והפעם גם תפסנו אותו.

ואז תומר ישב עם צלחת ביד ועשה קו והינו צרכים לקפוץ מהקו ולעשות לאיאוט ולתפוס את הצלחת. אחרי זה תומר זרק לנו את הצלחת והינו צרכים לתפוס אותה בליאוט, שני התרגילם האלה היו מאד מהנים.

אחרי זה הלכנו לאכול ואז ירד החושך, והצאנו פלאש פלייטים (והתחלנו להתחמם איתם להרגיש את הצלחת והכל) ואז עשינו 2 קבוצות והתחלנו לשחק. היו כמה ילדים שלא רצו לשחק אז דורי לכך אותם והם עשו שם משהו (אני לא יודע מה).

שיחקנו אולטימייט לילי עם פלאש לייט אדומה, המשחק לא היה ברמה גבוה כי לא ראינו את האנד זונים ואחד את השני אבל המשחק היה מאד מהנה והלוואי שיהיו יותר כאלה.

היום החמישי: ביום הזה התמקדנו בלסכם את כל מה שהיה השבוע ובלהכין הופעה לפריסביון.

היום בניגוד לשאר הימים הינו בספורטק בתל אביב ולא בים. רוב הזמן עבדנו על ההופעה. תיכננו אותה והתאמנו עליה, ואחרי הרבה אימונים היא יצאה ממש טוב. בהופעה התמקדנו בכמה תחומים: דיוק (קלענו לתוך שערים של פוטבול), מסירה בתנועה (זרקנו צלחות ותפסנו אותם בתנועה), זרקנו ותפסנו mta, עשינו רוטינות חלק עם נייל וחלק בלי, והכי חשוב עשינו פרמידה אנושית ואז השתתחנו וזה היה ממש מצחיק.

סיכום קצר של הקורס וגם כמה תודות:
לסיכום קצר היה כיף מעייף ולמדתי המון (אני לא יכול לדבר לגבי כולם אבל נראה לי שגם הם חושבים כך).
מאד נהנתי מהקורס וצחקתי המון, בקורס לא היה רק פריסבי היה גם המון צחוקים בעיקר בארוחות אבל לא רק בהם והלוואי ששנה הבאה יהיה עוד קורס כזה.

לסיכום בשמונה מילים: פעם היה בן אדם שנכנס לוידיואמט ו"שר הטבעות".
 

אני רוצה להודות:
לדורי: על הקורס הנפלא הזה שהיה לי מאד כייף בו ולמדתי בוא המון.
לגיגיר: שבא ועזר לנו ביום DDC
לתומר: שבא במיחוד לעשות לנו יום אולטימייט נפלא כל כך.
ולכל מי שהגיע ועשה צחוקים!!!!!!!!!!

 
ובקיצור  
הייתה שנה ממש טובה, ולמדתי יותר ממה שדמיינתי שאפשר ללמוד...

יובל יעקובי

 

 
תמונות קורס הקיץ והפריסביון השלישי